Finanssila Oy:llä on jo usean vuoden kokemus maatilojen ja maatilaosakeyhtiöiden taloushallinnon sähköistämisestä. Asia kiinnostaa monia, mutta toisaalta kynnys sähköiseen taloushallintoon siirtymiseen on usein olemassa. Ei ole selvää mitä se käytännössä tarkoittaa ja kuinka siirto uuteen toimintatapaan tehdään.
Käyttöönotto
- Asiakkaan pitää hoitaa tilitoimiston pyytämät valtuutukset, valtakirjat ja pöytäkirjat kuntoon päätöksen jälkeen. Mitä pikemmin nämä hoidetaan, sen nopeammin sähköinen taloushallinto saadaan käyttöön.
- Me Finanssilassa hoidamme kytkennät kuntoon, hankimme verkkolaskut ja koulutamme asiakkaan sähköiseen järjestelmään.
Asiakkaan kannalta käyttö on helppoa ja käyttöönotto sujuu nopeasti ja vaivattomasti.
Muutokset
Melko nopeasti asiakas huomaa, miten paljon vähemmän aikaa kuluu paperitöihin verrattuna aikaan ennen sähköisyyttä. Aika kuluu jopa puolet vähemmän.
Kokemuksemme mukaan sähköiseen taloushallintoon siirtyminen muuttaa asiakassuhdetta monella tapaa. Asiakassuhde ja yhteydenpito tiiviistyvät, kun asiantuntija on päivittäin mukana asiakkaan tapahtumissa hoitaessaan laskuliikennettä.
Lisäksi asiakkaan toimistolla asiointi vähenee, kun asiat hoidetaan muutenkin etänä. Meillä on asiakkaita, joita emme ole koskaan tavanneet tai olemme tavanneet kerran asiakassuhteen alkaessa. Fyysinen toimisto menettää merkitystään eikä sillä ole enää merkitystä missä taloushallinnon ammattilainen hoitaa asiakkuutta.
Lopuksi
Eli, sijaitsee maatilasi missä tahansa, pystymme palvelemaan sinua sähköisesti. Meillä on toimialan tuntemus, meiltä saa kirjanpidon lisäksi laskentapalvelut maatalouteen ja me pystymme sähköistämään taloushallintosi. Kirjanpito, se onnistuu etänäkin.
Lisätietoa:
Voit lukea Jari Eerolan kokemuksesta sähköisestä taloushallinnosta ja sen hyödyistä täältä.
Lue myös vinkit Miksi ja miten maatilani siirtyisi sähköiseen taloushallintoon?
Elina Alajoki
palvelupäällikkö
Finanssila Oy