27.4.2020

Oivalluksesta onnistumiseen

Miksi sinä haluaisit meiltä mitään?

Millainen on onnistunut asiakassuhde ja toimeksianto? Mitä asiakkaan kuuluu saada omalta tilitoimistoltaan? Mikä määrittelee hyvän kirjanpitäjän tai asiantuntijan, onko se toinen toistaan hienommat raportit tai tulosteet? Mitä me teemme hienoilla raporteilla tai tulosteilla, jos emme tiedä mitä niistä pitäisi osata katsoa.

Meidän tehtävämme – oivalluttaminen

Meidän tehtävämme on auttaa asiakasta onnistumaan, meidän tehtävä on saada asiakas oivaltamaan taloutta kokonaisuutena. Ei tilatason toiminnassa tarvitse osata vertailla omaa toimintaansa muiden toimintaan, vaan ymmärtää oman talouden käyttäytyminen. Raporttien ja tulosteiden analysointi yhdessä on paljon arvokkaampaa, kuin mahdottoman upeat pylväsdiagrammit.

Me pyrimme kehittymään teidän mukananne. Kehittyä tuottamaan jokaiselle yksilöllistä palvelua ja sellaista raportointia, josta asiakaskin ymmärtää jotain. Raportointia teille, ei meille!

Meidän vai teidän etunne?

Me emme aina keksi taloudellisesti järkevintä vaihtoehtoa esimerkiksi kriisitilanteissa, emmekä me aina suosittele investointeja, joita maatalousyrittäjät haluavat tehdä. Me emme myöskään voi aina suositella kaikkia sukupolvenvaihdos tai yhtiöittämistilanteita, koska ne eivät vain ole taloudellisesti järkeviä. Nämä eivät kuitenkaan ole meidän työmme onnistumisen mittareita. Meidän tärkein mittarimme on se, että asiakas on ymmärtänyt, miksi me suosittelemme toimimaan neuvomallamme tavalla. Asiakkaan hyvä/parantunut talousosaaminen on meidän toimintamme kulmakivi.

Me haluamme asiakkaan oivaltavan ja onnistuvan, ja ymmärtävän sen, mitä me teemme ja huomaavan talouden lainalaisuudet.

On meidän etumme, että te menestytte!

Johanna Paalanen

Finanssila Oy